Betalning med Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 5 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som gods eller paket med DHL eller Schenker, beroende på storlek, eller postpaket/brev med posten när det gäller små och lätta försändelser. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning är alltid 69:- oavsett vikt. På grund av miljötänkande återanvänder vi alltid förpackningsmaterial.

 

Hämta själv

Du kan även hämta dina varor själv om Du bor i området . Beställ på hemsidan, bocka i rutan "Hämta i butik" och ange telefonnummer, så ringer vi upp för att avtala tid för hämtning.
Förskottsbetala till vårt bankgiro och hämta själv, så tillkommer inga avgifter alls.

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper . Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt kostnader för frakt & retufrakt.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Om webbplatsen

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår