Betalning med Swish
Betalning sker enkelt via Swish. När du har lagt din beställning får du våra betalningsuppgifter (Swish-nummer och ordernummer) i orderbekräftelsen.
Öppna din Swish-app, ange beloppet och vårt Swish-nummer, skriv ditt ordernummer i meddelandefältet och godkänn betalningen med Mobilt BankID. När betalningen är mottagen behandlar vi din beställning.
Swish är en säker svensk betaltjänst som används av de flesta banker. Överföringen sker i realtid och skyddas av bankernas säkerhetssystem.
Läs mer om Swish på www.swish.nu
Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 5 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.
Leveranssätt
Vi skickar beställningar som gods eller paket med DHL eller Schenker, beroende på storlek, eller postpaket/brev med posten när det gäller små och lätta försändelser. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt
Fraktkostnaden för en beställning är alltid 69:- oavsett vikt. På grund av miljötänkande återanvänder vi alltid förpackningsmaterial.
Hämta själv
Du kan även hämta dina varor själv om Du bor i området . Beställ på hemsidan, bocka i rutan "Hämta i butik" och ange telefonnummer, så ringer vi upp för att avtala tid för hämtning.
Förskottsbetala till vårt bankgiro och hämta själv, så tillkommer inga avgifter alls.
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper . Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna samt kostnader för frakt & retufrakt.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).